ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ-ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ

Κωδικός μαθήματος
ΥΠ16635
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Αλέξανδρος Μιχόπουλος

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις και Κλινική Άσκηση

4

(2 ώρες θεωρία και 2 κλινική άσκηση)

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μάθημα Ειδικής Υποδομής-Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική κατάρτιση και κλινική εξάσκηση των φοιτητών/τριών στο αντικείμενο της αυξημένης και επείγουσας φροντίδας υγείας, ούτως ώστε να δύνανται οι τελευταίοι μετά το πέρας της διδασκαλίας να αναγνωρίζουν τα βασικά προβλήματα/ διαταραχές των νοσηλευομένων σε ΜΕΘ και ΤΕΠ ασθενών, να κατανοούν τις πρακτικές/τεχνικές αντιμετώπισής τους, και να κινούνται με ευχέρεια και αυτοπεποίθηση στους χώρους της Εντατικής Μονάδας Θεραπείας και του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών.

 

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

γνωρίζουν τις βασικές έννοιες για την παροχή ποιοτικής νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ και ΤΕΠ.

αναγνωρίζουν τους νοσηλευτικούς ρόλους στη φροντίδα ασθενών που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ και ΤΕΠ.

εφαρμόζουν εξατομικευμένο σχέδιο νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ.

αναπτύσσουν και εφαρμόζουν δεξιότητες για την παροχή νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ και ΤΕΠ.

 

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Λήψη κλινικών αποφάσεων.

Εργασία και συνεργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

Άσκηση ελεύθερης, κριτικής και δημιουργικής σκέψης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περιεχόμενο Μαθήματος

Περιεχόμενο Διαλέξεων

Bασικές αρχές Εντατικής Νοσηλείας. / Monitoring - Ηλεκτρονική παρακολούθηση ασθενών./ Αγγλόφωνη-Διεθνής Ορολογία.

Θρέψη [Εντερική/Παρεντερική]. Διαταραχές θρέψης.

Καρδιοαναπνευστική ανακοπή. / ΚΑΡΠΑ / Απινιδιστές.

Υγρά – Αίμα – Ηλεκτρολύτες. Μεταγγίσεις. / Οξεοβασική ισορροπία.

Διαταραχές Οξυγόνωσης, Μηχανικός αερισμός-Αναπνευστήρες. / Διασωλήνωση – Αποσωλήνωση.

Νοσήματα και διαταραχές Κυκλοφορικού συστήματος. / Καρδιακές Αρρυθμίες./ΟΠΟ./Καταπληξία.

Νοσηλευτικά Πρωτόκολλα και Φαρμακευτική υποστήριξη στη ΜΕΘ. Ηθικά ζητήματα και νοσηλευτικά λάθη στη ΜΕΘ.

Λοιμώδη νοσήματα. / Σήψη / Αντιβιοτικά.

Ενδοκρινολογικά νοσήματα. / ΣΔ-Διαβητική κετοοξέωση. / Εργαστηριακός έλεγχος.

Νοσήματα και διαταραχές Αναπνευστικού συστήματος.

Νοσήματα και διαταραχές Πεπτικού συστήματος.

Νοσήματα και διαταραχές Νευρικού συστήματος. / Α.Ε.Ε.

Νοσήματα και διαταραχές Νεφρών και Ουροποιητικού συστήματος.

 

Περιεχόμενο κλινικής άσκησης

Κλινική άσκηση σε Μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) και ΤΕΠ. Εξοικείωση με νοσηλευτικές τεχνικές και παρεμβάσεις.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης Θεωρία μέσα στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο). Κλινική άσκηση σε μονάδες εντατικής θεραπείας και ΤΕΠ.
Χρήση Τεχνολογιών και Πληροφορίας και Επικοινωνιών Χρήση εποπτικών μέσων κατά τη διάρκεια της θεωρητικής διδασκαλίας και μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Οργάνωση διδασκαλίας

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Φόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις 26 ώρες
Κλινική Άσκηση 26 ώρες
Μελέτη βιβλιογραφίας 48 ώρες
Σύνολο μαθήματος 100 ώρες (4 ECTS)
Αξιολόγηση Φοιτητών Γραπτή ή/και προφορική τελική εξέταση (100%) στο τέλος του εξαμήνου.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Εντατική Νοσηλευτική (Από τη θεωρία στην πράξη), S.Adam, S.Osborne, J.Welch, Κωνσταντάρας Ιωάννης, 2019.

Επείγουσα Νοσηλευτική. Sweet Vicki, Broken Hill Publishers, 2021.

PHTLS – Prehospital Trauma Life Support, NAEMT, Λαγός Δημήτριος, 2020.

Marino P.L. Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Λαγός Δημήτριος, 2016.